♥ Hår tips

Tips för att ditt hår ska må bra och inte bli så slitet!


1 Borsta aldrig håret när det är blött, det sliter verkligen jätte mycket på håret. Försök reda ut om du har några tovor med fingertopparna eller köp en kam som är mjuk om ni inte har någon liggandes hemma!

2 Använd lite schampo och mycket balsam.Balsamet ska ta slut före schampot.Schampo dagliger sliter på håret. Använd massor med balsam, det är tom bättre än hårinpackning för då måste man sitta och vänta på att det ska verka och har man inte tid till det så tar du mycket balsam det värker direkt.

3.Föna och platta inte ditt hår så ofta det är sliter som bara den. Låt de självtorka!

4. Jag brukar alltid skölja håret med kallt vatten när jag duschat mig, de gör att mitt hår blir mycket blankare.Samma med en fön först kör jag på varmt och sen tar jag kallt i slutet!  

5.Försök ta dig tid att använda hårinpackning minst 1-2 gånger i veckan det för susen också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0